26 июля 2012
Уже й забулося, коли над кожною сценою, навіть у сільському клубі, красувалися слова вождя світового пролетаріату: «Мистецтво належить народу». За нинішньої кланово-олігархічної влади йому вже нічого, окрім злиднів, не належить. А тим часом українські олігархи один перед одним хизуються то дачею в Межигір’ї, то особистими літаками та яхтами чи відпочинком на найдорожчих курортах, власним PinchukArtCentre чи картинами Мікеланджело у своїй колекції. Накинули вони оком уже й на наймасовіше з мистецтв — кіно. Показовим у цьому плані є Одеський міжнародний кінофестиваль, заснований три роки тому Вікторією Тігіпко — дружиною тодішнього кандидата в президенти, а зараз віце-прем’єр-міністра України Сергія Тігіпка.
На перший погляд, це — непересічне явище культури з претензією потрапити бодай до трійки найкращих кінофестивалів на теренах Співдружності Незалежних Держав
(СНД). А насправді — звичайнісінький олігархічний бізнес-проект, на який п. Вікторія покладає надії, що із часом він озолотить її. Розрахований кінофорум не на пересічних любителів кіно, а перш за все — на vip-персон і людей із грубими гаманцями. Їм пропонується видовище на кшталт фестивалю фестивалів, де
демонструються стрічки, що вже вдостоїлися високих відзнак у Каннах, Берліні чи Карлових Варах, дещо зі світової кінокласики, а до участі в гламурних тусовках
запрошуються зарубіжні знаменитості. Подається все це в глянцевій упаковці справжнього кіносвята для заможних людей.
Цьогорічний дев’ятиденний Одеський міжнародний кінофестиваль (ОМКФ) стартував у «чорну п’ятницю» — 13 липня. Місцеві й київські чиновники високого ранґу, власники vip-абонементів за 10—15 тис. грн із правом відвідин усіх церемоній і прийомів і почесні гості прокрокували червоною доріжкою на врочисте відкриття в
Оперному театрі. Відкрило це дефіле подружжя Тігіпків. Леді Вікторія красувалася в новій білій сукні до п’ят від дизайнера Ірини Каравай, її чоловік був у смокінґу. За цією демонстрацією вельможного шику з-за бар’єрів спостерігало близько 4 тис. одеситів.
Несподівано над головами споглядальників якийсь дідусь у солом’яному брилі підняв плакат із портретом Сергія Тігіпка й написом «Життя покращилося. Пенсії — після життя». Невдовзі з’явилися й інші великі фото цього продажного політика та недолугого державного діяча. На одному з плакатів його зобразили у вигляді «шестірки» для картярської гри, на інших доповнили написами: «Політичне кидало», «Відробив — і на цвинтар!? Пенсіонер — це ворог України!?». Один із міліціонерів підійшов до мітинґувальників, порозмовляв із ними й залишив пенсіонерів у спокої. Якогось журналіста з Росії це навіть здивувало. «Куди ваша поліція дивиться? Чому їх не заарештовують?» — допитувався він в оточення. «Тому що Україна — не Росія», — відповідали йому. Ото й уся акція протесту на відкритті кінофестивалю, яку проросійські медіа дружно проіґнорували.
Мене ж цей факт спонукав поглянути на помпезність і розмах ОМКФ очима ображених пенсійною реформою Сергія Тігіпка людей, для яких це свято кіномистецтва було недосяжним. А оскільки своє обурення вони висловлювали якраз на ОМКФ і персонально віце-прем’єр-міністрові, то і я зосереджуся саме на кіношному бізнес-проекті подружжя Тігіпків.
Докладно розповідати про дволикість, зрадництво й підступність Сергія Тігіпка, який спершу позиціонував себе як незалежний політик, а потім брутально «кинув» своїх виборців і продався «реґіоналам», ставши прислужником Віктора Януковича, немає потреби. Усі те добре знають. Я цілковито підтримую одного з авторів, який на своїй сторінці у «Фейсбуці» написав, що не гоже вважати п. Тігіпка людиною без моралі й принципів, бо його безпринципність, зведена до ранґу принципу, — це і є його принцип.
Називати чорне білим для п. Тігіпка — звична річ. Нещодавно він укотре вихваляв свого патрона, а разом із ним і себе, коханого, заявивши, що економічна криза в Україні вже минула, а соціальні програми президента дають відчутні результати. Мабуть, це стосується й прийнятої торік пенсійної реформи, якою передбачено поетапне підвищення пенсійного віку. На думку ж учасників пікету в Одесі, ця реформа є відвертим знущанням із пенсіонерів. Економічну кризу Сергій Тігіпко вкупі з Віктором Януковичем і Миколою Азаровим долає за рахунок нещадного грабування народу, а олігархи ж, яких іще називають жирними котами, і зараз не збідніли. Сам Сергій Тігіпко в останньому рейтинґу українських багатіїв, за версією журналу Forbes, посідає дев’яте місце (989 млн USD), піднявшись за рік аж на п’ять сходинок і збільшивши свої статки на 162 млн USD.
Деякі газети зауважили, що мільярдер Тігіпко пошкодував грошей на цьогорічний кінофестиваль своєї дружини, а тому її спонсорував… держбюджет. Державна аґенція України з питань кіно 9 липня уклала угоду з «Українським кінофестивалем» на суму 1,5 млн грн (торік така інвестиція Держкіно становила 2 млн грн). Власниками цього товариства з обмеженою відповідальністю є Денис Іванов і Вікторія Тигіпко, якій належить 91 % статутного капіталу фірми. Тож виходить, що це кіношне «свято життя» для багатіїв, улаштоване приватною компанією, оплачують зі своєї кишені платники податків.
Далеко не бідною є й дружина віце-прем’єр-міністра. Відомо, що вона — засновниця компаній «Текно», «Інленд», «Рент Груп», «Віджі», «Гудвіл-груп». На старті в їхні статутні фонди було вкладено 2 млн грн. П. Вікторія також володіє солідним пакетом акцій заводу «Медіа-парк», що тиражує CD- і DVD-диски, і є співвласницею TA Group. Майновий стан п. Тігіпко оцінити неможливо через непублічність її компаній і тісний зв’язок із бізнесом її чоловіка. Тож не дуже й збідніла б вона, якби вкладала власні кошти у свій же бізнесовий кінопроект.
На завершення своїх роздумів наведу висловлювання всесвітньо відомого піаніста, засновника міжнародних музичних фестивалів у Харкові та Києві Володимира Крайнєва, який якось, тяженько зітхнувши, сказав: «Мистецтво в нас, звісно, належить народу, але бажано, щоби цей народ був багатим». Аби це сталося, не треба для нас «покращувати життя» пустопорожніми соціальними програмами, а слід припинити нас постійно обкрадати. А позаяк нинішні «пахани» й олігархи при владі неспроможні діяти інакше, то час дати їм по хапких руках і обрати нарешті не запроданську, а істинно народну українську владу.
Автор: Сергій Горицвіт
Источник: meest-online.com
{jcomments on}
«Место встречи изменить нельзя», 1979
изменить нельзя одеської кіностудії виробництво василевский вторжение александр одесского отделения одесская киностудия одесский экран фестиваль место встречи военно-полевой роман три мушкетера кинематографисты евгений женин президент композитор законопроект сергій тримбач одесской киностудии председатель правления искусство кінематографістів україни говорухин параджанов художник-постановщик одесское отделение одесские кинематографисты кинематографистов киностудия ярослав лупий одесских кинематографистов приключения кира муратова одеська кіностудія зеленый фургон секретный фарватер кинорежиссер астенический синдром народный артист приключения электроника правления сценарист костроменко национального союза
Украина, Одесса
Одесская киностудия
Французский бульвар, 33
Тел: +38 (048) 725-03-09
Тел/Факс: +38 (0482) 33-95-29
Музей кино: +38 (0482) 33-95-38
E-mail: odesakino@ukr.net